KOMET@ rekomenduje pakiet transformacji cyfrowej szkół

Opublikowano: 31 08 2021

U progu nowego rok szkolnego 2021/2022 grupa ekspertów Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@ opublikowała pakiet rekomendacji w zakresie transformacji cyfrowej szkół, adresowany do władz publicznych.

Rekomendacje proponują m.in. nowe ujęcie zadań, jakie powinny być realizowane w ramach projektu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej i rozwiązania dotyczących zakupów cyfrowych pomocy dydaktycznych i oprogramowania edukacyjnego. Znajdziemy w nich postulat tworzenia przez placówki Szkolnych Planów Transformacji Cyfrowej i wprowadzenia zasad zarządzania tymi zmianami. Ważną część rekomendacji stanowią propozycje rozwiązań na polu podnoszenia poziomu i upowszechniania kompetencji metodyczno-cyfrowych nauczycieli.

- Zaproponowaliśmy kompleksowy pakiet postulatów odnoszących się do niezbędnych zmian w polskiej oświacie, obejmujących podstawowe pola aktywności szkół: praktyki dydaktyczne, cyberbezpieczeństwo i higienę cyfrową uczniów, kompetencje nauczycieli, organizację szkół i ich infrastrukturę. Adresujemy je do władz na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym. Mamy nadzieję, iż opublikowany dokument stanie się podstawą do poważnej debaty publicznej na temat koniecznych działań na rzecz modernizacyjnej transformacji polskich szkół – poinformował Krzysztof Głomb, koordynator prac nad rekomendacjami.          

Autorami rekomendacji są: Krzysztof Głomb, Oktawia Gorzeńska, Karol Górnowicz, Barbara Halska, Michalina Ignaciuk, Dariusz Jędryczek, Artur Krawczyk, Marcin Mechla, Zdzisław Nowakowski, Maria Sołtan, Robert Turski i Marcin Wolski.  

Pobierz dokument TUTAJ

Zobacz także

EDUKACJA

Europejski PAKT powstanie w Tarnowie

Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” stworzy w Tarnowie Pracownię Aktywnego Korzystania z Technologii (PAKT) – jedno z czterech unikalnych w skali Polski centrów edukacji cyfrowej, otwartych na potrzeby uczniów i nauczycieli, ale także osób dorosłych i rodzin. Wszelkie ...

zobacz więcej

EDUKACJA

Czy małopolskie szkoły są gotowe na modernizacyjną transformację cyfrową?

Okres pandemii COVID-19 był czasem wielu nowych doświadczeń w szkołach związanych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w codziennej dydaktyce i pracy nauczycieli, a także w zarządzaniu placówkami. Doświadczenia te posłużyć mogą planowaniu procesów modernizacji aktywności...

zobacz więcej

Aktualności

Zobacz wszystkie

Podstrony

Trwa wyszukiwanie...

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.