Zdalne nauczanie w szkole. Jak je rozumieć?

Opublikowano: 24 03 2020

Jutro wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej wprowadzające do szkół model zdalnego nauczania. Dla większości nauczycieli będzie zdecydowanym novum - nie mają doświadczeń w systemowym prowadzeniu zajęć online, w separacji z uczniami, z wykorzystaniem platform edukacyjnych. Dla wszystkich dyrektorów stanowi wyprawę w nieznane - bo zdalne nauczanie nie oznacza prostego przeniesienia szkolnych klas do „klas cyfrowych”, lecz nową organizację szkoły i strukturę lekcji różną od tradycyjnej.

Dla nich wszystkich przygotowaliśmy zestawienie informacji o rodzajach narzędzi i rozwiązań cyfrowych, które składają się na zdalne nauczanie (kształcenie na odległość) we współczesnej szkole. POBIERZ

Zapamiętaj, że:

  • kształcenie na odległość nie polega na przekazywaniu uczniom i rodzicom poleceń, zadań poprzez e-dziennik lub e-mailem oraz egzekwowaniu nabycia wiedzy tą drogą
  • skuteczne zdalne nauczanie polega na nawiązaniu z uczniem interakcji, stosowaniu aktywizujących go metody dydaktycznych oraz zapewnieniu dostępu do cyfrowych zasobów edukacyjnych.

Zobacz także

EDUKACJA

KOMET@ rekomenduje pakiet transformacji cyfrowej szkół

U progu nowego rok szkolnego 2021/2022 grupa ekspertów Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@ opublikowała pakiet rekomendacji w zakresie transformacji cyfrowej szkół, adresowany do władz publicznych. Rekomendacje proponują m.in. nowe ujęcie zadań, jakie powinny być realizowan...

zobacz więcej

EDUKACJA

Edukamp dla dyrektorów szkół modelowych HUMINE

W ubiegły piątek, 13-tego sierpnia, zakończył się pierwszy Edukamp projektu HUMINE przeznaczony dla dyrektorów z 22 szkół modelowych, który poprowadzili trenerzy kompetencji cyfrowych SMWI.  W ciągu 5 dni spędzonych w Muszynie, wspólnie pracowaliśmy nad Planami Transfo...

zobacz więcej

Aktualności

Zobacz wszystkie

Podstrony

Trwa wyszukiwanie...

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.