Zdalne nauczanie w szkole. Jak je rozumieć?

Opublikowano: 24 03 2020

Jutro wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej wprowadzające do szkół model zdalnego nauczania. Dla większości nauczycieli będzie zdecydowanym novum - nie mają doświadczeń w systemowym prowadzeniu zajęć online, w separacji z uczniami, z wykorzystaniem platform edukacyjnych. Dla wszystkich dyrektorów stanowi wyprawę w nieznane - bo zdalne nauczanie nie oznacza prostego przeniesienia szkolnych klas do „klas cyfrowych”, lecz nową organizację szkoły i strukturę lekcji różną od tradycyjnej.

Dla nich wszystkich przygotowaliśmy zestawienie informacji o rodzajach narzędzi i rozwiązań cyfrowych, które składają się na zdalne nauczanie (kształcenie na odległość) we współczesnej szkole. POBIERZ

Zapamiętaj, że:

  • kształcenie na odległość nie polega na przekazywaniu uczniom i rodzicom poleceń, zadań poprzez e-dziennik lub e-mailem oraz egzekwowaniu nabycia wiedzy tą drogą
  • skuteczne zdalne nauczanie polega na nawiązaniu z uczniem interakcji, stosowaniu aktywizujących go metody dydaktycznych oraz zapewnieniu dostępu do cyfrowych zasobów edukacyjnych.

Zobacz także

EDUKACJA

Cyfrowe szkoły modelowe HUMINE

W Małopolsce powstaną 22 szkoły modelowe, które w latach 2021-2023 przejdą modernizacyjną transformację, bazującą na rozwiązaniach cyfrowych, stając się nowoczesnymi placówkami edukacyjnymi, odpowiadającymi na wyzwania XXI wieku. Każda ze szkół modelowych będzie system...

zobacz więcej

EDUKACJA

Kompetencje 4.0 – wizja nowej edukacji

Nakładem Agencji Rozwoju Przemysłu ukazało się właśnie dwuczęściowe studium „Kompetencje 4.0” autorstwa Krzysztofa Głomba – prezesa SMWI. Pierwsza jego część zawiera analizę cyfrowej transformacji rynku pracy i przemysłu w perspektywie roku 2030. Druga – poświęcona jest...

zobacz więcej

Aktualności

Zobacz wszystkie

Podstrony

Trwa wyszukiwanie...

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.