Zdalne nauczanie w szkole. Jak je rozumieć?

Opublikowano: 24 03 2020

Jutro wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej wprowadzające do szkół model zdalnego nauczania. Dla większości nauczycieli będzie zdecydowanym novum - nie mają doświadczeń w systemowym prowadzeniu zajęć online, w separacji z uczniami, z wykorzystaniem platform edukacyjnych. Dla wszystkich dyrektorów stanowi wyprawę w nieznane - bo zdalne nauczanie nie oznacza prostego przeniesienia szkolnych klas do „klas cyfrowych”, lecz nową organizację szkoły i strukturę lekcji różną od tradycyjnej.

Dla nich wszystkich przygotowaliśmy zestawienie informacji o rodzajach narzędzi i rozwiązań cyfrowych, które składają się na zdalne nauczanie (kształcenie na odległość) we współczesnej szkole. POBIERZ

Zapamiętaj, że:

  • kształcenie na odległość nie polega na przekazywaniu uczniom i rodzicom poleceń, zadań poprzez e-dziennik lub e-mailem oraz egzekwowaniu nabycia wiedzy tą drogą
  • skuteczne zdalne nauczanie polega na nawiązaniu z uczniem interakcji, stosowaniu aktywizujących go metody dydaktycznych oraz zapewnieniu dostępu do cyfrowych zasobów edukacyjnych.

Zobacz także

EDUKACJA

Wdrażaj z nami narzędzia do zdalnej nauki!

Dyrektorze szkoły, chcesz dowiedzieć się, jak wdrożyć w swojej placówce narzędzia do nauczania zdalnego? Eksperci SMWI pomogą Ci wybrać optymalne rozwiązania do przeprowadzenia ciekawych zajęć on line z uczniami oraz przeszkolą nauczycieli z metod i narzędzi nowoczesne...

zobacz więcej

EDUKACJA

SMWI partnerem Microsoft w zakresie transformacji edukacji

Firma Microsoft wybrała Stowarzyszenie "Miasta w Internecie" na polskiego partnera we wdrażaniu "Microsoft Education Transformation Framework", doceniając tym samym wieloletni wkład SMWI we wspieraniu szkół w zakresie nowoczesnej dydaktyki cyfrowej (LINK). Partnerstwo o...

zobacz więcej

Aktualności

Zobacz wszystkie

Podstrony

Trwa wyszukiwanie...

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.